Стави и разнообразно хранене

Звучи като клише, но разнообразното хранене е най-добрата предпоставка за доброто здраве на цялото тяло и разбира се за нашите стави. Всичко трябва да пасва идеално, точно като подреждането на пъзел. Ако липсва една част от пъзела, просто не можем да завършим цялата картина и усилията ни ще са напразни.

13 апр 2017

Кои видове естествени продукти и храни могат да бъдат полезни за ставите?

Антиоксиданти: те помагат за защитата на клетките в тялото, както и на хрущялните клетки от отрицателното въздействие на свободните радикали. Техният източник са различните плодове и зеленчуци – цитрусови плодове, киви, боровинки, моркови, броколи, касис, кисело зеле и много други. Зеленият чай също може да бъде полезен;

Ензими: спомагат за разграждането на остатъците от износения хрущял. Например бромелаин, който се съдържа в ананаса, или ензимите, получени по време на ферментация;

Витамин C: важен кофактор при формирането на колагена. Може да се открие в плодовете и зеленчуците;

Витамин B3: подпомага нормалната функция на лигавиците. Съдържа се в черния дроб, риба като риба тон и сьомга или в слънчогледовото семе;

Мед: друг важен кофактор за формирането на съединителните тъкани, който присъства в листните зеленчуци, бобовите култури, ядките и стридите;

Селен: съдържа се в пълнозърнестия хляб;

Калий: съдържа се в кайсиите, фасула, ядките;

Желатин: източник на аминокиселини

Глюкозамин и хондроитин: от естествени източници. Обикновено се включват в комплексните хранителни добавки за стави в допълнение към храненето като основен източник на хранителни вещества.

Други полезни вещества са често откривани в подправките: например куркума (куркумин) или джинджифил. 

Абонирайте се за нашия бюлетин

Ригистрираните потребители получават информация за нашите специалните предложения, както и новите ни интересни статии.